Čo je PPC marketing

PPC marketing je bežná a úspešná stratégia v online marketingu. PPC sa označuje skratkou „Pay Per Click“. Tento štýl reklamy vyžaduje platbu iba vtedy, keď na ňu niekto klikne, čím preukážete záujem o váš produkt alebo službu. To ich kontrastuje s tradičnými marketingovými metódami, ktoré sa zvyčajne platia za každé zobrazenie.

Je však dôležité si uvedomiť, že väčšina PPC systémov má aj reklamné formáty, ktoré platia za zobrazenie namiesto za kliknutie. Aj pri tomto type reklamy je stále možné vypočítať cenu za kliknutie.

Účelom PPC kampane nie je len získavať kliknutia, ale aj premieňať tieto kliknutia na predaj v reálnom svete. Konverzia je proces vykonania konkrétnej akcie, napríklad na webovej stránke. Nákup produktu alebo služby, prijatie požiadavky alebo telefonického kontaktu.

Výhody PPC reklamy

Hlavné výhody PPC marketingu sú nasledovné:

  • Na web sa rýchlo hrnú noví návštevníci, čo môže začať už za pár minút.
  • Nižšie rozpočty na výdavky ako bežné marketingové úsilie.
  • Potenciál osloviť veľké množstvo potenciálnych klientov.
  • Inzerujte zákazníkom, ktorí už prejavili záujem o konkrétny produkt alebo službu.
  • Platba len za prekliknutia.
  • Efektívne a jednoduché meranie miery konverzie a úspešnosti kampane.
  • Možnosť kedykoľvek zmeniť alebo zastaviť kampaň.
  • Efektívne meranie účinnosti reklamy v porovnaní s inými typmi marketingu.
  • Výpočet návratnosti investície (ROAS).

PPCčka na Slovensku

Najpopulárnejším PPC reklamným systémom na planéte je Google Ads (predtým AdWords), ktorý vlastní Google. Google Ads je najpopulárnejšia reklamná platforma aj na Slovensku.

Vyhľadávač Google používa okolo 95,74 % obyvateľov Slovenska. Zvyšné vyhľadávače zaberajú Bing 3,17 %, DuckDuckGo 0,36 %, Seznam 0,23 %, Yandex 0,22 %, Yahoo 0,11 %.

Súčasťou PPC systémov sú aj produkty, ktoré sa medzi sebou porovnávajú cez Heureku, Tieto produkty sú ovplyvnené ponukou za klik. Reklamy na Facebooku a Instagrame tiež obsahujú konverziu s platbou za kliknutie.

PPC reklama sa neobmedzuje len na počítače a notebooky, ale prevláda aj na tabletoch a mobilných telefónoch. V dôsledku toho je výhodné prispôsobiť kampane aj pre mobilné zariadenia.

Rozdiel medzi PPC a SEO

SEO, ktoré je známe aj ako seo optimalizácia pre vyhľadávače, je proces, vďaka ktorému sa web zobrazí na popredných miestach vo výsledkoch organického vyhľadávania bez platenia. Na rozdiel od PPC za tieto kliknutia neplatíte priamo, ale investujete čas a úsilie do optimalizácie.

PPC a optimalizácia pre vyhľadávače sa navzájom dopĺňajú. Zatiaľ čo SEO zahŕňa zlepšenie dlhodobej pozície vo vyhľadávačoch, PPC poskytuje okamžité výsledky. Je možná hybridizácia oboch prístupov.

Spôsob fungovania služby Google Ads

Reklamy Google Ads sa zobrazujú na dvoch miestach: vo vyhľadávacej sieti a v obsahovej sieti. Toto rozdelenie je významné, pretože každá sieť sa zameriava na iné publikum. Výsledky PPC kampane sú viditeľné rýchlo, ale úspech závisí od správneho plánovania a pochopenia systému.

Vyhľadávacia sieť
Vyhľadávacia sieť zahŕňa reklamy vo vyhľadávaní Google, službu Nakupovanie Google, Mapy Google a ďalšie vyhľadávacie nástroje. Reklamy vo vyhľadávaní sa spúšťajú, keď používateľ hľadá konkrétnu vec. Ak je vyhľadávanie relevantné pre vaše kľúčové slová alebo produkty, ktoré inzerujete v nákupnej kampani, vaša reklama sa môže zobraziť.

Cena za kliknutie a kvalita reklamy majú vplyv na to, či sa reklama bude alebo nebude zobrazovať a na akej pozícii sa bude zobrazovať. Ak používateľa reklama zaujme a rozhodne sa na ňu kliknúť, kompenzujete túto akciu.

Sieť obsahu
Na rozdiel od vyhľadávacej siete, ktorá je zaplnená ľuďmi, ktorí niečo aktívne hľadajú, je obsahová sieť určená pre ľudí, ktorí môžu alebo nemusia mať záujem o to, čo ponúkate. Reklamy sa môžu zobrazovať v obsahovej sieti akejkoľvek webovej stránky, ktorá ponúka priestor Google pre reklamy, vrátane služieb YouTube a Gmail.

Keďže na sieti je viac obsahu, ako je k dispozícii priestor pre reklamu, o dojme rozhoduje ponuka a kvalita reklamy.

Spôsob fungovania služby Google Ads
Obe siete majú rovnaký počet inzerentov, ako aj rovnaké množstvo reklamného priestoru. Najzaujímavejšie pozície reklamy sú obmedzené, čo má výrazný rozdiel medzi 4. pozíciou nad výsledkami vyhľadávania a 5. pozíciou v spodnej časti stránky.

Proces, ktorý určuje, ktoré reklamy Google Ads sa zobrazia a na akej pozícii, ako aj sumu, ktorá sa za každú platí, vychádza z reklamnej aukcie. V tejto aukcii je ponuka uchádzača (maximálna suma, ktorú je inzerent ochotný zaplatiť za kliknutie) rovnako dôležitá ako kvalita reklamy.

Táto metóda zaručuje najefektívnejšie reklamy pre Google, čo im umožní nájsť informácie, ktoré hľadajú. Ak sa do reklamného procesu dostane menej kvalitná verzia produktu, inzerent si bude účtovať vyššiu cenu za kliknutie. Na reklamnom trhu, ktorý je konkurenčný, to znamená, že inzerenti musia zvýšiť kvalitu svojich reklám, inak budú mať ich kampane finančné problémy.

Počas aukcie víťazný uchádzač neplatí plnú cenu (ponúknutá max. CZK), ale dosť na to, aby predbehol ďalšieho inzerenta v poradí (po zvážení ponúk a kvality ich reklám). V dôsledku toho je typická cena za kliknutie (CZK) zvyčajne nižšia ako maximálna cena za kliknutie.

Ako začať so službou Google Ads

Stanovenie cieľov pre Google Ads.
Pred spustením kampane musíte najskôr definovať, čo chcete dosiahnuť a aké sú vaše ciele v súvislosti so službou Google Ads. Len tak budete vedieť presne posúdiť výsledky a rozpoznať úspešnosť kampane. Bez konkrétnych cieľov nebudete vedieť, aký typ kampane použiť a ako ju presne implementovať. Pokúšate sa maximalizovať návratnosť investícií, zvýšiť predaj alebo zvýšiť expozíciu značky?

Tvorba webových stránok
Druhou nevyhnutnou súčasťou úspešnej Google Ads kampane je úžasná webová prezentácia. Je zbytočné platiť za vstupenky na stránky, ktoré neposkytujú žiadnu hodnotu. Stránky by sa mali hodnotiť z hľadiska obsahu a používateľskej prívetivosti.

Základným pravidlom je, že vstupná stránka by sa mala čo najviac podobať obsahu reklamy. Používatelia by mali byť schopní na stránke nájsť presne ten objekt, ktorý vybrali ako reklamu. Napriek tomu, že sa to zdá zrejmé, je to jedna z najčastejších chýb.

Ak je to praktické, vytvorte vyhradenú stránku pre každú kampaň, ktorá pristane. To uľahčuje presnú zhodu obsahu s vyhľadávacím dopytom používateľa a ponukou vašej reklamy. Pre online obchody je najefektívnejšie nasmerovať návštevníkov na stránku, ktorá má konkrétny produkt.

Vytvorenie účtu v službe Google Ads

Ak ste si ešte nevytvorili účet v službe Google Ads, prvým krokom je navštíviť stránku Google Ads a vytvoriť si účet. Ak už máte účet Google, je výhodné mať pod rovnakým účtom služby Google Ads, Google Analytics a prípadne aj Nástroje správcu webu Google, Google Merchant Center a Moja firma na Googli. To uľahčí priamejšie spojenie medzi vami a spoločnosťou Google.

Hneď na začiatku vás môže stretnúť prvá nástraha. Ak si zvolíte jeden z reklamných cieľov, zostanete v takzvanom „inteligentnom režime“ a vaša kampaň bude typu „Inteligentná kampaň“. Tento štýl kampane je jednoduchý na nastavenie, ale zvyčajne je neúčinný. Pravdepodobnosť úspechu je zaručená iba vtedy, ak budete propagovať v nekonkurenčnom prostredí. V inteligentnom režime máte malú kontrolu nad čímkoľvek a väčšinou reagujete na veľmi variabilné prostredie na trhu.

Máte tri možnosti: môžete sa naučiť používať službu Google Ads (očakáva sa, že vám to zaberie približne 100 hodín vyhradeného času) a na prvej obrazovke vybrať možnosť Prepnúť do režimu pre expertov. Prípadne si môžete najať odborníka na Google Ads. Treťou možnosťou je využiť prostriedky, ktoré ste vyhradili na inzerciu Google, na iné úsilie, ktoré bude mať pozitívny vplyv na vaše podnikanie.

Prevádzka Google Ads bez potrebného porozumenia je zaručená cesta k neúspechu. Z mojej osobnej skúsenosti vyšiel výdavok cez 10 000 korún.

Najpopulárnejšie typy reklám na Google

Hľadajte text v reklamách
Reklama vo vyhľadávaní je najobľúbenejšou formou Google Ads. Môžete ho využiť na reklamu produktov alebo služieb, ktoré sú špecifické pre konkrétne publikum na Google.cz. Reklamy vo vyhľadávaní sa zobrazujú vo vyhľadávacej sieti Google alebo na iných webových stránkach, ktoré majú podobný účel ako váš produkt alebo služba. Výhodou vyhľadávacej siete je, že priamo komunikujete so zákazníkmi, ktorí prejavili záujem o konkrétny produkt alebo službu.

Inzeráty, ktoré zahŕňajú možnosť volať.
Tieto reklamy sa líšia tým, že ľudia, ktorí kliknú na reklamu, nebudú presmerovaní na vašu webovú stránku, namiesto toho ponúknu používateľovi možnosť začať telefonát. Tento typ kampane je vhodný pre spoločnosti, ktoré majú priaznivejší vzťah k telefonickému kontaktu ako návšteva webových stránok, napríklad spoločnosti poskytujúce pohotovostné služby.

Na telefónoch, ktoré majú napríklad schopnosť volať, sa zobrazujú iba reklamy. Prenosné smartfóny a tablety.

Reklamy s dynamickým obsahom v dynamických reklamách vo vyhľadávaní.

Dynamické reklamy sa líšia od tradičných textových reklám, pretože nepoužívajú kľúčové slová. Reklamy sa spúšťajú automaticky v reakcii na obsah vašej webovej stránky. Sú vhodné pre e-shopy, ktoré majú veľa produktov a nemajú kapacitu na pridanie všetkých ako kľúčových slov. Tento typ kampane vám môže pomôcť pri výbere nových kľúčových slov.

Nákupy Google
Reklamy sú zverejňované vo vyhľadávaní na Google.cz, ktoré sa často vyskytuje popri textových reklamách. Nákupy Google sú dostupné iba prostredníctvom e-shopov. Inzeráty majú názov produktu, obrázok, krátky popis a cenu. Uľahčujú rýchlu identifikáciu produktov, o ktoré majú používatelia záujem, čo môže viesť k vyššej návratnosti investícií.

Sieťové reklamy v obsahu stránky
Tento typ kampane je výhodný, ak chcete osloviť ľudí, ktorí by vás na Google.cz nehľadali. Textové a vizuálne reklamy sú zverejňované na rôznych webových stránkach na internete. Pri priamom predaji nie sú tieto kampane veľmi efektívne, pretože je jednoduché minúť veľa peňazí bez výrazného efektu. Je užitočné zvážiť, či váš cieľ dosiahnu efektívnejšia reklama na Facebooku alebo reklama Sklik, ktorá má v Českej republike cielenejšiu cieľovú skupinu.

Google Ads Remarketing
Tento druh reklamy sa zobrazuje iba predchádzajúcim návštevníkom vašej webovej stránky, alebo skôr tým, ktorí prejavili záujem o konkrétnu službu alebo produkt. Remarketing je účinný spôsob predaja a je vhodný pre väčšinu inzerentov, s výnimkou tých, ktorí vyžadujú okamžitú pozornosť a nemusia sa im pravidelne venovať.

Dynamický reklamný systém Google
Dynamický marketing má v porovnaní s tradičným marketingom cielenejší prístup. Ľuďom sa automaticky zobrazia reklamy na produkt, ktorý si predtým prezerali na vašom webe. Napriek tomu, že je primárne určený pre internetové obchody, môžu ho využiť aj hotely, cestovné kancelárie, letecké spoločnosti a iné spoločnosti, ktoré poskytujú konkrétnu službu s definovaným začiatkom a koncom.

Vytvorenie prvej kampane Google Ads.
Výber vhodného typu kampane
Pri spustení novej kampane Google najprv požaduje zadefinovanie cieľa kampane. Túto možnosť nemusíte príliš zvažovať, stačí si vybrať možnosť, ktorá najlepšie vyhovuje vášmu účelu. V praxi nie je výber cieľa podstatný, má vplyv len na niekoľko vopred určených hodnôt, ktoré je možné neskôr zmeniť.

V nasledujúcom kroku si vyberiete typ kampane. Keďže budeme diskutovať len o reklame vo vyhľadávaní, sústredíme sa na prvé rozhodnutie – Vyhľadávanie.

Vyhľadávajte v nastaveniach, ktoré sú určené na optimalizáciu pre vyhľadávače.

V nasledujúcich krokoch vytvoríte všetku potrebnú infraštruktúru na začatie kampane.

Siete: Do vyhľadávacej siete môžete zahrnúť aj ďalšie lokality. Sú to webové stránky, ktoré využívajú reklamný systém Google na propagáciu svojich produktov alebo služieb ľuďom, ktorí ich chcú využiť na svojich webových stránkach. V ČR a SR je vplyv na kampaň minimálny, približne 10% návštev je odvodených z iných webov, môžete to preskočiť.

Obsahová sieť Google: Nepoužívajte možnosť, ktorá kontroluje možnosť „Zahŕňa obsahovú sieť Google“. Ak chcete využívať vyhľadávaciu aj obsahovú sieť, vytvorte kampaň pre každú z nich samostatne. Stratégie a spôsob interpretácie štatistík sa pre oba typy kampaní líšia.
Vytvorenie priameho a nepriameho cieľového publika

Zacielenie: Väčšina vášho úsilia bude zameraná na celú krajinu. Ak pôsobíte iba v konkrétnych regiónoch, môžete obmedziť rozsah svojho zacielenia alebo vylúčiť konkrétne oblasti z lokalít. S mobilnými zariadeniami má Google presnejšie pochopenie polohy používateľa, počítače sú niekedy nesprávne diagnostikované, pretože sa domnievajú, že používateľ sa nachádza na adrese IP poskytovateľa internetu.

Jazyk: Kampane sú primárne podporované jazykom, v ktorom používatelia Google využívajú služby. V Českej republike je výhodné cieliť aj na slovenskú populáciu. Ak je určený pre viac hovorenú alebo učenú klientelu, zvážte použitie angličtiny ako jazyka.

Prideľovanie finančných prostriedkov a predkladanie ponúk
Manuálne nastavenie ceny: Ak máte skúsenosti so službou Google Ads a viete, ako stanoviť cenu za kliknutie, je najlepšie to urobiť manuálne. Budete mať väčšiu kontrolu nad míňaním peňazí, no budete musieť kampaň pozornejšie sledovať. Začnite s vyššími cenovými ponukami a zvýšte konečnú cenovú ponuku na základe výkonnosti kampane.
Denný rozpočet: Ak si nie ste istí celkovým rozpočtom alebo ak len testujete kampane, začnite s denným rozpočtom 100 Kč. Neskôr ho môžete zvýšiť.
Automatické cenové ponuky: Ak si nie ste istí, ktorú stratégiu zvoliť, vyberte jednu z automatických cenových ponúk. V digitálnom veku je dôležité merať mieru konverzie, sú potrebné ďalšie prípady konverzie. Neradím zacielenie len na kliknutia, každá Google Ads kampaň by mala mať konkrétny cieľ, ktorý sa meria.

Rozšírenie reklamy
Nikdy nespúšťajte kampane bez rozšírení reklamy. Rozšírenia reklamy uľahčujú zobrazenie dodatočných informácií, ktoré umocňujú reklamu, zvyšujú mieru prekliknutia a do určitej miery znižujú cenu za kliknutie. Pri vytváraní kampane môžete doplnky ignorovať a pridať ich neskôr, niektoré doplnky je možné začleniť do celého účtu Google Ads.

Vypracujte scenáre kampane
Mnohí inzerenti nemusia meniť rozšírené nastavenia, ako sú dynamické reklamy vo vyhľadávaní, trvanie kampane, plánovanie reklamy alebo striedanie reklám.

Reklama spoločnosti Google a reklama vo vyhľadávačoch.
Po vytvorení kampane je dôležité vytvoriť reklamnú súpravu, reklamy a kľúčové slová. Každá kampaň sa skladá z ľubovoľného počtu reklamných skupín. Na začiatok musíte vytvoriť aspoň jednu reklamnú skupinu, jednu reklamu a pridať aspoň jedno kľúčové slovo.

Ako propagovať svoju značku v Google Ads.
Počet inzerátov na prehľad: Dva až tri inzeráty. Zvyčajne je potrebné zvážiť viac ako tri reklamy, aby bolo možné určiť, ktorá reklama má lepšiu výkonnosť.

Typy reklám: Textová reklama má 3 nadpisy a 2 popisy, zatiaľ čo responzívna reklama vo vyhľadávaní vám umožňuje pridať až 15 nadpisov a 4 popisy. Google sa z nich snaží skombinovať najefektívnejšiu reklamu.
Ako vytvoriť reklamu Google Ads.

Nadpisy: Dôraz je kladený na nadpisy, keďže popis číta len málo ľudí. V prvej časti nadpisu uveďte presné informácie, ktoré ľudia chcú. V druhej časti nadpisu vysvetlite, prečo by s vami mali obchodovať. Tretia časť názvu nemusí obsahovať všetky potrebné informácie.

Viditeľná adresa URL: zahrňte kľúčové slovo do cesty reklamy, aby publikum ľahko pochopilo reklamu.

Ako si vybrať kľúčové slová
Výber kľúčových slov: Kľúčové slová by mali byť čo najviac relevantné k zobrazenej reklame. Rozdeľte svoje kľúčové slová do viacerých skupín podobných slov, pričom každá skupina obsahuje niekoľko vlastných kľúčových slov a pre ne reklamu na všeobecné použitie.
Pochopenie rôznych typov kľúčových slov je kľúčové. V opačnom prípade môže byť vaša snaha neúčinná a plytvanie peniazmi.

Asociácia kľúčových slov

Voľný boj
Najvoľnejší typ asociácie, vaša reklama sa môže objaviť na rôznych variáciách kľúčového slova vrátane synoným a preklepov.

Prispôsobený uvoľnený strih
Použitím znamienka plus pred slovami táto metóda zúži hľadaný výraz tak, aby obsahoval iba konkrétne slová.

Zodpovedajúce
Citát, ktorý používa kľúčové slovo v úvodzovkách, je dôležitý, na poradí slov záleží a vyhľadávací dopyt môže obsahovať ďalšie slová pred alebo za frázou.

Presný duplikát
Kľúčové slovo, ktoré je ohraničené hranatými zátvorkami, toto kľúčové slovo musí byť podobné hľadanému výrazu, ktorý sa má zahrnúť, ale nie identické s ním. Prijateľné sú jednotné, množné čísla a preklepy.

Správa reklamných kampaní Google.
Všetko je hotové, kampane sú úspešné. čo ešte chceš robiť? Nešťastnou správou je, že väčšinu tvrdej práce ešte treba urobiť. Kampane Google Ads nestačia na ich spravovanie a ignorovanie. aby ste dosiahli efektívne výsledky, musíte sa o ne pravidelne starať.

Pozitívnou správou je, že mnohým inzerentom na to chýba čas, energia či znalosti. To vám dáva možnosť prevziať konkurenciu bez väčších ťažkostí.

Kvalita riešenia a aukcia reklám
Správa kampaní vo vyhľadávacej sieti je náročná, pretože je potrebné pochopiť vplyv skóre kvality na aukciu reklamy. Na prvej stránke výsledkov vyhľadávania Google sa môže zobraziť až 8 reklám. O možnosť ukázať svoju reklamu často bojujú desiatky inzerentov. Aukcia určí, či sa reklama zobrazí alebo nie, ako aj cena a spôsob zobrazenia. Množstvo vašej ponuky a kvalita vašich kľúčových slov ovplyvňujú pozíciu vašej reklamy v aukcii.

Skóre kvality
Skóre kvality je parameter založený na kľúčovom slove, ktorý spoločnosť Google používa na prezentovanie najrelevantnejších reklám používateľom. Popri konverznom pomere ide o jednu z najvýznamnejších hodnôt v správe kampaní Google Ads vo vyhľadávaní.

Je to číslo v rozmedzí 1-10. Jeho výška je primárne odvodená od kvality zobrazovanej reklamy, obsahu stránky, s ktorou je reklama spojená, vzťahu medzi kľúčovým slovom a inzerátom a histórie vášho Google Ads účtu. Čím nižšie je hodnotenie kvality, tým je menšia pravdepodobnosť, že sa vám reklama zobrazí a tým viac musíte zaplatiť za kliknutie.

Aj keď nemusíte mať vždy skóre kvality 9-10, s trochou odhodlania je možné dosiahnuť aspoň 7. Stačí sa riadiť niekoľkými jednoduchými pokynmi:

– Nepoužívajte kľúčové slová v jednoduchých príležitostných alebo jednoslovných kombináciách, ktoré sa často používajú. Prospešnejší je zmenený voľnejší strih.

– Vytvorte text reklamy tak, aby obsahoval kľúčové slovo aspoň raz.

– Nasmerujte reklamy na stránku, ktorá je čo najbližšie kľúčovému slovu.

– Sledujte reklamy svojich konkurentov a pokúste sa zvýšiť počet dôvodov, prečo používatelia klikajú na tú vašu.

Neustále akcie týkajúce sa správy Google Ads
Čo je najlepšie sledovať každý týždeň?
– Prejdite si kľúčové slová. Zastavte vykonávanie tých, ktoré nekonvertujú alebo majú nízku mieru prekliknutia (v skutočnosti to zníži kvalitu skóre).

– Uistite sa, že kampaň dosahuje vaše ciele týkajúce sa konverzie a nákladov. Upravte potrebné veci. Nemyslíte, že za jednu konverziu zaplatíte viac, než koľko vás stojí?

– Preskúmajte výdavky na kampaň. Spôsobuje obmedzený rozpočet, že máte menej úspešné konverzie?

  • Upravte cenu každého kliknutia. Sú nízke náklady spojené s nízkou cenou, ktorá ovplyvňuje kvalitu kľúčových slov, alebo míňate príliš veľa peňazí na kľúčové slová, ktoré sú menej kvalitné?

– Preskúmajte podstatu siete, aby ste identifikovali všetky výdavky, ktoré sú prekročené vaším rozpočtom bez toho, aby ste museli konvertovať.

– Pri analýze účtu Google Ads vždy začnite výnosmi a sústreďte sa na oblasti, kde míňate najviac peňazí.

Čo je výhodné pozorovať každé dva týždne.
– Skontrolujte prehľad hľadaných výrazov a podľa potreby vytvorte vylučujúce kľúčové slová.

– Snaha pridať nové kľúčové slová.

– Vytvorte nové reklamy a vlastné reklamy pre kľúčové slová, ktoré sú úspešné. Ak je to možné, vytvorte nové stránky, na ktoré sa môžu dostať aj oni.

– Preskúmajte inzeráty. Majte dve alebo viac aktívnych reklám v každej reklamnej skupine. Ak je niektorý z inzerátov výrazne horší, zahoďte ho a vytvorte nový.

– Pozrite si celkový počet zobrazení vo vyhľadávaní. Ak je vaša viditeľnosť nízka, zvážte zvýšenie ceny za kliknutie alebo zvýšenie rozpočtu.

– Samostatne skontrolujte výkon počítačov a mobilných telefónov.

Čo je vhodné sledovať raz za mesiac?
Ak máte zložitejšiu konfiguráciu účtu Google Ads, skontrolujte nastavenia každej kampane. Občas niekto zabudol nastaviť miesto s množstvom rôznych scenárov.

  • Porovnajte výkonnosť kampaní s predchádzajúcimi mesiacmi. Aby sa zabezpečilo, že úspech kampane nebude ohrozený.

– Skontrolujte vstupné stránky, s ktorými je vaša reklama spojená. Podobne ako v prípade reklám je výhodné mať dve rôzne variácie a vykonávať testovanie výkonnosti na vstupných stránkach.

  • Pozrite si, koľkokrát bola každá cieľová adresa URL konvertovaná. Pracujte na tých, ktoré majú nízku mieru konverzie.

Stručné vysvetlenie, ako viesť kampaň na Facebooku.
Zavedenie reklamy na Facebooku
Reklamy na Facebooku sú pravdepodobne najzložitejšie z troch zvažovaných PPC systémov. Na jednej strane sa to pripisuje ich dynamickosti a funkčná kampaň sa môže v priebehu niekoľkých dní stať nefunkčnou. Okrem toho v kampaniach na Facebooku poskytujete používateľom niečo, čo väčšina z nich nepotrebuje alebo nechce, takže je dôležité mať strategický prístup a realistické očakávania.

Reklamy na Facebooku je možné umiestniť vedľa obsahu siete Google alebo Seznam. vždy sa snažte osloviť publikum, ktoré nikdy žiadnym spôsobom neprejavilo záujem o vaše služby alebo produkty (okrem reklamy). Ak niekto navštívi Google alebo Seznam a napíše „PPC spoločnosť“, som si takmer istý, že mu máme čo dať.

Pomocou reklamy na Facebooku dokážem identifikovať ľudí, ktorí majú záujem o PPC reklamu, ale:

zacielenie na základe záujmov zvyčajne nie je veľmi špecifické,
b) záujem neznamená, že bude vždy potrebovať našu pomoc,
Aj keby ich potreboval neskôr, je nepravdepodobné, že by ich potreboval práve teraz.
To je dôvod, prečo reklamy na Facebooku, ktoré sa nepredávajú okamžite. Kedy je účinný? Určite slúži ako užitočný doplnok k celkovej online stratégii. Čím väčší počet miest, kde môžu používatelia nájsť vašu spoločnosť online, tým väčšia je pravdepodobnosť, že si od vás niečo kúpia alebo skonzumujú. Je účinný na propagáciu obsahu, ktorý nie je uvedený na trhu. Myslím tým publikovanie blogových príspevkov, bezplatných ebookov, reportáží, návodov a podobne.

Remarketing Facebooku je samozrejme špeciálny, táto platforma je podobná iným platformám v tom, že dokáže ponúknuť výraznú návratnosť investície. Na strane Facebooku k tomu pristupuje skutočnosť, že väčšina facebookovej reklamy je umiestnená uprostred väčších plôch, ktoré nemožno tak ľahko prehliadnuť ako banner Google.

Vplyv textovej analýzy na optimalizáciu PPC kampaní v dentálnom turizme

28.09.2024

V dynamickom kompetitívnom prostredí súčasného digitálneho marketingu nastáva neustále hľadanie inovatívnych prístupov. Ako najefektívnejšie osloviť cieľové publikum? Táto otázka stále visí vo vzduchu a jedna z najsľubnejších odpovedí sa skrýva vo využití textovej PPC reklamy. Štúdia zameraná na dentálny turizmus odhaľuje fascinujúce poznatky, ktoré môžu [...]

Neuromarketing ako nástroj modernej marketingovej stratégie

20.09.2024

Marketing prešiel za posledné desaťročia zásadnými zmenami, pričom jedným z najnovších trendov, ktorý si získava čoraz väčšiu pozornosť, je neuromarketing. Táto disciplína, ktorá spája behaviorálnu psychológiu, neurovedu a ekonómiu, umožňuje hlbšie pochopenie spotrebiteľského správania pomocou meraní mozgových reakcií na rôzne stimuly. Neuromarketing predstavuje [...]

Čo je online marketing

13.08.2024

Ak chcete osloviť široké spektrum zákazníkov, musíte ísť nad rámec tradičných marketingových aktivít. Letáky, rozhlas, tlač, televízia, vonkajšia reklama – to všetko sú možnosti, ktoré majú čoraz menej spoločného s modernou komunikáciou ponuky. Prečo? Pretože v týchto kanáloch nemáte možnosť zacieliť na ľudí, ktorí by mohli mať väčší záujem o [...]

gaza, izrael, palestínčania

Izraelské údery v noci podľa úradov a médií zabili v Pásme Gazy desiatky ľudí

21.11.2024 10:07

Izraelská operácia si v Pásme Gazy vyžiadala podľa tamojších úradov už 44 000 mŕtvych Palestínčanov a ďalších viac ako 104 000 Palestínčanov bolo pri nej zranených.

Čertovica / Auto / Doprava /

Horský priechod Čertovica bude cez víkend úplne uzavretý

21.11.2024 10:05

Dôvodom je zaťažkávacia skúška mosta.

Sneh / Sneženie / Kalamita / Dobšinský kopec /

V noci na piatok i v piatok dopoludnia sa očakáva sneženie na väčšine Slovenska

21.11.2024 09:54

Väčšina zrážok spadne v priebehu 12 hodín.

Merkelová, Putin

Merkelová bránila vstupu Ukrajiny do NATO, bála sa ruskej reakcie, píše v knihe. Čo jej povedal Putin počas stretnutia?

21.11.2024 09:32

V popise jedného stretnutia s Putinom potom Merkelová naznačuje, že načasovanie invázie na Ukrajinu súviselo aj s jej odchodom z politiky.

weidinger

Objavte tajomstvá digitálneho marketingu. V každom kliknutí sa skrýva príležitosť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 2940x
Priemerná čítanosť článkov: 735x

Autor blogu

Kategórie